Om Katja

Jag är en skicklig digital analytiker med 8 års erfarenhet av att översätta komplex data till praktiska insikter för marknadsföring och produktteam. Senast jobbade jag med digital analys på Nordnet Bank, där mina huvudsakliga fokusområden har varit: att stödja olika stakeholders runt om organisationen med handlingsbara konsumentinsikter, teknisk implementering av spårning samt konverteringsoptimering med hjälp av A/B-tester.

Ett av mina största intressen har länge varit behavioral finance eller beteendebaserad finans på svenska. Det är ett område som forskar hur enskilda investerare tar sina beslut baserat på psykologiska faktorer och hur dessa beslut i sin tur påverkar finansiella marknader. Utifrån det utvecklade jag intresse även för hur konsumenter beter sig och tar beslut online. Det är den största orsaken bakom mitt val att utbilda mig till webbanalytiker. Läs gärna min profil på LinkedIn om du vill veta mer om min professionella backgrund.

Vad kan jag erbjuda dig?

Behöver du hjälp med ditt företags digital marknadsföring? Du är varmt välkommen att kontakta mig  genom att skicka ett meddelande här eller lägga till mig på LinkedIn.

Leave a Reply Text

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Bloggen

I denna blogg dokumenterar jag allt relaterat till webbanalys, digital marknadsföring och konverteringsoptimering. Inlägg handlar om allt från  Google Analytics och Google Tag Manager till sökmotoroptimering, sökmotormarknadsföring och sociala medier.

google analytics

Hur att rensa din Google Analytics data från spam

För två veckor sedan publicerades mitt första inlägg i Conversionistas blogg. Inlägget beskriver hur bad bot och spam trafik kan påverka...

google analytics

Google AdWords Utökade Textannonser

Denna vecka har jag testat det nya utökade textannonsformatet (expanded text ads) som erbjuds av Google AdWords. Utökade textannonser började...

Veckans graf(er): gap inom medieinvestering i mobilannonser och ändringar i medieinvestering

Veckans graf(er): gap inom medieinvestering i mobilannonser och ändringar i medieinvestering

Intressant statistik över gapet för medieinvestering i mobilannonser i USA under 2015 från Statista. Diagrammet visar hur mycket investeras i...

Konverteringsoptimering: Användbarhetstester

Konverteringsoptimering: Användbarhetstester

För två veckor sedan hade vi redovisning för ett projektarbete vi hade haft med Jacob Jarnvall från Big Orange Button. Syftet...

Brexit: britternas sökbeteenden inför referendum

Brexit: britternas sökbeteenden inför referendum

Imorgon den 23 juni röstar Storbritannien i en referendum om att fortsätta vara medlem i Europeiska Unionen (EU) eller att lämna...

Data Visualisering Verktyg: Tableau Public

Data Visualisering Verktyg: Tableau Public

Det regnade hela dagen i går, så jag utforskade olika data visualiseringsverktyg. Ett verktyg jag tittade på var Tableau Public...

1 2 3