Jag är en skicklig digital analytiker med 8 års erfarenhet av att översätta komplex data till praktiska insikter för marknadsföring och produktteam. Senast jobbade jag med digital analys på Nordnet Bank, där mina huvudsakliga fokusområden har varit: att stödja olika stakeholders runt om organisationen med handlingsbara konsumentinsikter, teknisk implementering av spårning samt konverteringsoptimering med hjälp av A/B-tester.
Ett av mina största intressen har länge varit behavioral finance eller beteendebaserad finans på svenska. Det är ett område som forskar hur enskilda investerare tar sina beslut baserat på psykologiska faktorer och hur dessa beslut i sin tur påverkar finansiella marknader. Utifrån det utvecklade jag intresse även för hur konsumenter beter sig och tar beslut online. Det är den största orsaken bakom mitt val att utbilda mig till webbanalytiker. Läs gärna min profil på LinkedIn om du vill veta mer om min professionella backgrund.
Vad kan jag erbjuda dig?
Behöver du hjälp med ditt företags digital marknadsföring? Du är varmt välkommen att kontakta mig genom att skicka ett meddelande här eller lägga till mig på LinkedIn.